Viimeiset kaksi vuotta vain ajatuksia sinusta.
Minä rakastan sinua, anteeksi.

perjantai 23. marraskuuta 2012

Suruaalto pyyhkäisee kuin rannalta uimarit

Pyyhkii aalto jaloissani
joka kerta
ottaisi syvemmälle sentti sentiltä,
mutta ei vie kokonaan
ennen kuin on valmiita asioita.
Keskeneräinen ei kuole koskaan.

Ooppera rauhoittaa kummasti
sillä sinä et koskaan lähtenyt kanssasi sinne
etkä sinä näe minua
kuinka pidän siitä
kuinka rakastan yli pyyhkivää sointujen aaltoa,
aarioita, kuningattaria ja kuninkaita
pettämistä ja pettymyksiä
ja aina joku iskee puukolla selkään.
Sellaisia, joita myös sinä osaat säveltää.
Sinä et kuule, minkä minä kuulen,
vaikka minä olen taapero.
Lapsillakin voi olla tarkka kuulo,
siinä kaikki.
Sinun partiopuukkosi löytyy selästäni,
joka päivä päivältä on kauempana sinusta.

Ei kommentteja: