Viimeiset kaksi vuotta vain ajatuksia sinusta.
Minä rakastan sinua, anteeksi.

keskiviikko 28. joulukuuta 2011

Myyrä ja pimeä kolo

Minä osaan kadota
katosinhan sodassakin 162 päiväksi
vaikka pelkäsivät että näkevät minut
mutta minä pysyin poissa.

Jos minulta pyytää kolmea päivää
minä en edes huokaile
minun ei tarvitse enää itkeä kolmen päivän takia
halutessani kolme päivää voi nukkua
unessa aika nopeasti ohi nukkuen

Olen saanut helmen
olen hukannut sen.
Helmi vieri takaisin
käpertyi kylkeeni
minä en tunnistanut sitä enää
itkin taas
kun huomasin
sätin itseäni kun huomasin
että siinä se olisi mutten osaa koskea
ottaa vastaan vaikka sitä eniten haluaisin
sillä sen takia olin sodassakin niin kauan
yritin sodassa pitää itseni hengissä
ja kun sota oli ohi en välittänytkään enää siitä elämästä
mikä jäi jäljelle

Minä haluan sen mitä ei enää ole
Minä haluan sen mitä en voi enää saada

Mutta kun myyrä toivoo
ja pyytää saavansa surulliselta pitkän vastauksen
niin kai minä pitkän voin antaa
sillä Rapu ja Myyrä saavat aina kaiken, mitä koskaan pyytävät
eikä heistä kummankaan tarvitse koskaan
pyytää minulta mitään anteeksi
sillä he eivät ole tehneet mitään muuta
kuin rakastaneet minua
ehkä liikaakin
mutta eihän rakkaus voi haitaksi olla!
Sen sijaan minun täytyy niin kauan kuin vaan voin
pyytää anteeksi jatkuvasti kaikkea sitä häpeää
surua ja pahaa mieltä
minkä Myyrälle ja Ravulle teen.

Minä rakastan Myyrää, Rapua, Ninjaa ja Neiti Tukaania - aivan kaikkia niistä.
Paljon ja koko ajan
ehkä liikaakin
mutta eihän rakkaus voi haitaksi olla!
Sen sijaan nyt en vain osaa näyttää sitä millään
en kertoa millään
kuin näpyttää blogiin tuntemattomana
eikä he kuule sitä.
Näkevätkö he sen?

Minä tiedän
että on olemassa vielä pieni pieni mahdollisuus
että jotain tapahtuu
aina on olemassa ihmeen mahdollisuus
mutta hei Isä Jumala
kuuletko enää sinäkään
että nyt on hätä käsillä

Missä se pieni mahdollisuus on
koska enää en jaksa kuin maata ja odottaa
että ihme lehahtaisi taivaalta
- tuleehan se taivaalta?

Niinkuin rakkaus
lentäen lintuna isonokkaisena
näpsytellen saksilla
tökäten nokalla ja saksilla,
puskien päällä kuin Myyrä
ja lyödä näpäyttäen hereille kuin Ninja.

Ei kommentteja: